nahled

Projektový den Dvakrát měř a jednou řeš

logolink2.jpg

Dne 28. 2. 2014 proběhl na naší škole Projektový den. Šlo o zpestření výuky pro vybrané žáky vyššího gymnázia organizované účastníky projektu „Dvakrát měř, jednou řeš“ a pedagogickým sborem. Několik týmů „měřičů“ si pro své diváky připravilo prezentace svých zajímavých měření, kde zúročilo své zkušenosti z předešlých výjezdů, které pak byly posuzovány odbornou porotou složenou z profesorů. Mezi nejzajímavější patřila například měření tepové frekvence při hraní hororové hry nebo měření teploty v úlu během zimy. Myslím, že si tuto akci užili jak prezentující, tak posluchači a už se těšíme na další výjezd projektu „Dvakrát měř, jednou řeš“.

Míša Zahradníková, 7A8



Minulý rok se konaly čtyři víkendové výjezdy. Když jsem poprvé o těchto výjezdech slyšel, myslel jsem si, že budou nudné, neustále budu muset něco měřit a vůbec nebudu vědět, o co jde. Nakonec jsem se ale nechal přemluvit a jel na poslední z těchto výjezdů – na Morávku. Tento víkend mě přesvědčil o tom, že můj úsudek byl mylný a špatný. Měřící víkend byl skvělý. Na víkendu jsem poznal spoustu nových lidí, obohatil se o nové zážitky a byl obklopen skvělou partou profesorů. Dokonce ani měření nebyla nudná, naopak zábavná a nápaditá. Měřit se dá totiž úplně všechno.

Před pár týdny bylo ohlášeno, že na konci března bude ještě jeden takový výjezd. Byla svolána schůzka pro dříve zúčastněné žáky a vyhlášena soutěž o nejoriginálnější měření. Skupinky si začaly rozebírat LabQuesty s čidly a pustily se do měření.

V pátek 28. 2. pak konečně proběhl projektový den, kde soutěžící postupně prezentovali svá měření. Projektového dne se zúčastnili také absolventi, kteří byli hodnoceni ve vlastní kategorii. Přítomní mohli vidět bohatou přehlídku měření, jako např. měření teploty piva, měření tepové frekvence, měření salinity vody a další. Nakonec zvítězilo měření Hanky Kovalové, Lukáše Hlivy a Anety Matějové, kteří měřili závislost teploty ve včelím úlu na okolí.

Věřím, že tento Projektový den si užili nejen soutěžící, ale také diváci a učitelé. V termínu 28.–30. března se uskuteční poslední měřící víkend na Morávce ve stejné sestavě profesorů obohacený absolventy a plný lidí z naší školy. Proto neváhejte a jeďte s námi. Zážitek stojí za to a věřím, že se i něco nového dozvíte.

Filip Horák, 3A4



Vrtící se včely v úlu, znečištění vybraných řek, či tepová frekvence během hraní hororové hry a mnoho dalších témat se objevilo na Projektovém dni. Zadání bylo prosté – vymyslet to nejoriginálnější měření a prezentovat ho před ostatními. Jednotlivé týmy tak musely projevit jistou dávku kreativity a vymyslet nějaké zajímavé měření, které poté prezentovaly na Projektovém dni. Studenti tak měli možnost vyzkoušet si práci s dataloggery a naučit se je využívat pro měření reálného světa kolem sebe. Akci určitě hodnotím jako velmi povedenou. Měli jsme možnost učit se zábavnou formou a na samotné přednášce se dozvědět pár zajímavých věcí z témat ostatních skupin. Dataloggery dávají možnost přiblížit probíranou teorii daleko více k reálnému světu a je jen na studentech a učitelích, jak toho dokážou využít. Děkuji všem organizátorům.

Frančez, 9A8



Ačkoliv jsme ze školy teprve něco přes půl roku, něco nám už docela chybělo, a tak jsme uvítali možnost přijet se zúčastnit projektového dne. V jeho průběhu jsme měli možnost podělit se o vlastní měření a poslechnout si něco o měřeních ostatních, mnohdy s prakticky využitelnými výsledky (třeba kam si zajít na nejlépe vychlazený nápoj, ve které řece v okolí se raději nekoupat nebo že pokud jsme zimomřiví, není špatným nápadem stát se včelou.) Protože byl Projektový den pojat jako soutěž, ti nejlepší z nás byli také ohodnoceni věcnými cenami a pochutinami a všichni jsme dostali diplom, resp. věcné uznání. I s razítkem!

Vašek, 9A8



Už je to skoro rok a půl, co byl odstartován projekt Dvakrát měř, jednou řeš na naší škole (teď už bohužel mé bývalé), přesto, jak bylo v pátek vidět, jeho příznivců neubylo. Jsem ráda, že jsem také mohla být jeho součástí a i teď, když už my absolventi válčíme na bitevním poli vysokoškolském, jsme se ho mohli díky profesorům znovu zúčastnit. Na Projektovém dni, kde měla být vyhlášena soutěž O nejoriginálnější měření, jsme byli svědky spousty zajímavých měření jako např. recenze piv v místních hospodách, měření teploty ve včelím úlu, měření zvyšující se tepové frekvence diváků striptýzu nebo při hraní hororové hry a dalších. Nutno dodat, že i já bych měla problém jako odborná porota vybrat to nejlepší. Všichni jsme se během Projektového dne dozvěděli něco nového nebo alespoň pořádně zasmáli. A myslím, že je škoda pro mladší ročníky, že tenhle parádní projekt pomalu končí...

Barča, 9A8



Jako absolventi máme vždy hroznou radost, když máme možnost opět zasednout do lavic a vidět známé tváře, i když už to bohužel bývá jen na chvíli. Projektový den nám poskytl příležitost strávit den s bývalými profesory a spolužáky v mém oblíbeném prostředí fyzikální učebny, kde jsme si společně připomněli zážitky z měřících víkendů z předešlých let a zároveň si vzájemně předvedli projekty nové. Jsem moc ráda, že jsem se mohla zúčastnit, opravdu jsem se bavila, dozvěděla se spoustu nových věcí a bylo moc fajn zase s Mončou vytvářet nový měřící projekt. Děkuji všem, kteří se na těchto akcích podílejí, odvádíte skvělou práci.

Lálka, 9A8



Mně osobně se Projektový den moc líbil. Bylo pěkné vidět, že studenti mají zájem dozvědět se něco nového a z vlastní iniciativy zkoumat určitý fenomén a pak se o své výsledky podělit s ostatními. Je super, že zvědavost ve studentech pořád je a že kolem sebe mají lidi (kantory), kteří se ji snaží povzbudit, a tráví mnohdy i svůj osobní čas děláním všeho pro to, aby se studentům dostalo co nejvíc příležitostí, jak realizovat sebe sama. Myslím, že to není na středních školách tak časté, jak by se mohlo zdát. A taky jsem moc ráda, že jsme se Projektového dnu mohli zúčastnit my, absolventi. Byl to velmi příjemně strávený den.

Monča Spása, 9A8



nahled nahled nahled nahled nahled nahled nahled nahled nahled
Použijte prosím moderní prohlížeč (např. Google Chrome, Mozilla Firefox nebo Microsoft Edge).